دی ۲۴, ۱۳۹۲

عوارض ناشی از چاقی

در افراد چاق سنگ صفرا شیوع بیشتری داشته و جراحی کیسه صفرا اغلب ضرورت
میابد.بر اساس شواهد موجود چنانچه وزن فرد بزرگسال ۳۰ درصد بیشتر از وزن
مناسب و طبیعی آن شخص از یک یا چند اختلال موثر در بروز بیماری های قلب و
عروق از قبیل فشار خون،تصلب شرائئن،افزایش کلسترول و تری
گلیسرید،دیابت،افزایش اسید اوریک،و ….رنج میبرند و بنا بر نتایج حاصله از
هر ۱۰ نفر فرد چاق ۹ نفر به این بیماری ها مبتلا هستند.
از دیگر عوارض چاقی بیماری های چون نقرس،آرتروز،واریس،تورم حاد و مزمن پانکراس و یبوست و … قابل ذکر است.
چاقی ممکن است در پیدایش دیابت ،فشار خون بالا بیماری های قلبی و بیماری
های کیسه صفرا نقش داشته باشد وجود چاقی همراه با سکته مغزی ،بیماری های
کلیوی و سایر اختلالات درمان بیماری ها را دچار عارضه کرده و شانس زنده
ماندن بیمار را کاهش میدهد
چاقی با بسیاری از بیماری ها چه مستقیم چه غیر مستقیم ارتباط دارد
هیپر تانسیون(افزایش فشارخون)،آترواسکلروز(سخت شدن جدار رگها)،بیماری های
کبدی و صفروی(بیشتر سنگ کیسه صفرا)آرتریت ها از جمله آرتروز(استخوانهای هر
شخص برای وزن الخيارات الثنائية تجارة الفلبين او طراحی شده است)اختلالات تنفسی
،نقرس،واریس،نازایی،مسمومیت حاملگی،هیرسوتیسم(پرمویی زنان)چربی بالای خون
،فتق و از همه مهمتر احساس محرومیت اجتماعی و حقارت (البته در چاقی های
شدید)
چاقی باعث کاهش عمر میشود
بطوری که شرکت بیمه عمر متروپولیتن آمریکا به ازای هر اینچ (۵/۲
سانتیمتر)دور شکم بزرگتر از دور سینه دو سال و به ازاءهر چهار کیلو گرم
اضافه وزن یک سال کاهش عمر در نظر است.
همچنین چاقی با افزایش درد در مفاصل و شیوع بیماریهای قلب و عروق،انواع سرطانها،سکته مغزی و سرطانهای دستگاه گوارش دچار میشود.
تغییرات شهر سازی چون استرس های جامعه شهری و تفاوت های فرهنگی،نژادی اقتصادی و اجتماعی نیز بر میزان چاقی موثر است.
چاقی میتواند از طریق کاهش ظرفیت حیاتی ریه به علت محدود شدن فعالیت قفسه
سینه در نتیجه رسوب چربی ها در دیواره شکم موجب تنگی نفس می گردد در چاقی
ارتجاع عضلات تنفسی کاهش یافته و همچنین انرژی لازم برای انجام اعمال تنفسی
چندین برابر افزایش پیدا می کند.
۶ توصیه برای الخيارات الثنائية تجارة الفلبين های غذایی
توصیه ۱:وعده های غذایی را حذف نکنید:
بسیاری از مردم برای این که دریافت کالری را کم کنند یک وعده غذایی مثل
صبحانه را حذف میکنند اما این اشتباه شایع عواقب بدی را بدنبال داردروش
علمی آن است که تعداد وعده های غذایی را زیاد و حجم مواد مصرفی کم باشد و
گرنه به عنوان مثال اگر صبحانه نخورید برای نهار آنقدر گرسنه هستید که چند
برابر گذشته غذا میل میکنید
گاهی در طی رعایت الخيارات الثنائية تجارة الفلبين غذایی خاص فرد بوسیله افکار خود وسوسه میشود مثلا
وسوسه فقط همین امروز یک کیک شکلاتی یا چیپس بخورد لطفا به این افکار
شیطانی گوش ندهید هیچوقت الخيارات الثنائية تجارة الفلبين غذایی خود را قطع نکنید بلکه تا مدت زمان
مشخص شده ادامه دهید
توصیه ۲ از قبل برنامه ریزی کنید :
تمام مواد غذایی لازم را در فهرستی یادداشت و یکباره آنها را تهیه کنید تا
مجیور نباشید دایم به سوپر مارکت سر بزنید و با دیدن خوراکیهای رنگارنگ
وسوسه شوید
توصیه ۳:آب بنوشید:
وقتی آب مینوشید معده شما پر میشود و غذا کمتر مصرف میکنید ضمن اینکه آب
باعث می شود سلولهای شما فعالیت طبیعی خود را حفظ کند و سموم و مواد زاید
را از سلولهایتان دفع کند .به عبارتی ماشین سلولی مدام فعال می ماند و بدن
شما را در حالت طبیعی نگه میدارد
توصیه ۴:ورزش .ورزش .ورزش:
الخيارات الثنائية تجارة الفلبين بدون ورزش مثل آن است که یک ماشین را پر از بنزین کنید اما اصلا با
آن رانندگی نکنید مسلمآ سوخت ماشین مصرف نمی شود البته منظور این نیست که
با انجام ورزشهای سنگین خودتان را از میان ببرید بلکه بصورت متعادل و مرتب
ورزش کنید
توصیه ۵:دلایل کاهش وزن را فراموش نکنید:
فهرستی تهیه کنید و دلایل کاهش وزن را در آن بنویسید فهرست را جلوی چشمتان بگذارید تا هیچوقت وسوسه نشوید الخيارات الثنائية تجارة الفلبين خود را قطع کنسد.
توصیه ۶:از مواد غذایی مختلف و متنوع استفاده کنید:
هیچ وقت تنها به یک ماده غذایی نچسبید مثلا فقط گریپ فروت یا فقط هندوانه
یا فقط گوشت و غیره ممکن است با این روش بسرعت وزن کم کنید اما پس از مدتی
تعادل بدنتان به هم میخورد و بیمار میشوید
کاهش وزن به زمان احتیاج دارد و یک شبه اتفاق نمی افتد هدف شما باید کاهش
وزن در طول یک هفته باشد بنابراین به جای این که هر روز خودتان را وزن کنید
هر هفته یکبار این کار را انجام دهید.
 
برگرفته از کتاب دکتر علی مجد آرا
 

إشارات تداول الفوركس, الخيارات الثنائية التفوق

الخيارات الثنائية الفتوة الشعبي

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *